Hoe retourneer ik een pakket?

Bij ons heb je 30 dagen retourrecht (met enkele uitzonderingen, zie onze Algemene Voorwaarden). Sommige zendingen bevatten een pakbon met retourinstructies en een retourlabel, maar niet allemaal. Je ontvangt echter altijd een e-mail met een link naar onze retourpagina, zodra je je levering hebt ontvangen. Klik op de link en registreer eenvoudig je retour. Volg de instructies online of op de pakbon om te zien hoe je je retour naar ons terugstuurt. De instructies verschillen afhankelijk van het type artikel en welke vervoerder jouw retour verwerkt.

Voor een retourzending heb je een retourlabel nodig dat aan de buitenkant van het pakket wordt bevestigd. In veel gevallen is dit label bij je levering inbegrepen, maar soms wordt het aangemaakt bij het afgiftepunt of door de vervoerder wanneer je het pakket afgeeft. Dit staat vermeld in de retourinstructies.

Kun je de e-mail met de retourlink niet vinden en bevat je pakket ook geen retourinstructies? Dan kun je onze retourpagina altijd bereiken door in te loggen op Mijn Pagina's/Mijn Bestellingen en daar je retour aan te maken.

Vergeet niet om het afgiftebewijs dat je van het afgiftepunt of de vervoerder ontvangt te bewaren totdat je een bevestiging krijgt dat je retour volledig is verwerkt door ons. Dit duurt meestal ongeveer 2 weken na afgifte. Zodra je retour is verwerkt, ontvang je een e-mail ter bevestiging met informatie over de terugbetaling.

Standard pakket dat werd thuisbezorgd/DHL locatie
Volg de retourinstructies. Geef je pakket vervolgens af bij een willekeurige DHL-locatie.

Langere pakketten/middelgrote pakketten die thuis met DHL zijn geleverd
Volg de retourinstructies. Afhankelijk van het type artikel staat daar of je je pakket bij een servicepunt moet inleveren of dat je een afhaling van je retour moet boeken


Grotere of zwaardere pakketten die thuis zijn geleverd door PostNL
Registreer je retour online op onze retourpagina. Zodra je de retour hebt geregistreerd, ontvang je een e-mail met instructies over hoe je een ophaling van je retour door PostNL kunt boeken. Voor artikelen die rechtstreeks vanuit de leverancier naar jou zijn verzonden, vind je ook retourinstructies op de pakbon die je bij je levering hebt ontvangen.

Heeft u met Klarna betaald?
Meld je retour bij Klarna aan. Dit kan heel eenvoudig in de app of op de Klarna website. Hierdoor wordt je betaling gepauzeerd totdat wij de retour verwerkt hebben.

Als je hulp nodig hebt, neem dan hier contact op met de klantenservice.


Lees meer op: Wat zijn de regels als ik een product wil retourneren?
Wat moet ik doen als ik een retourformulier/retourlabel mis?
Wat kost het retourneren?
Kan ik artikelen van verschillende bestellingen in hetzelfde pakket retourneren?