Winkelmandje

Algemene voorwaarden

Algemeen

Het bedrijf achter de website www.jotex.nl is Ellos AB, registratienummer 556044-0264, met het adres 501 86 Borås, Zweden ("Ellos"). De termen "wij", "onze" en "ons", zoals gebruikt in de onderstaande tekst, verwijzen naar Jotex.

Om een gebruikersaccount bij ons te registreren, krediet aan te vragen of een product of producten van onze website te kopen, moet je minimaal 18 jaar oud zijn. Als je jonger bent dan 18 jaar, kun je aankopen doen met ouderlijke toestemming. Door een product of producten uit ons assortiment te kopen, via ons een verzekering af te sluiten, krediet aan te vragen, een gebruikersaccount bij ons te registreren, gebruik te maken van een van de diensten die we via onze website aanbieden en/of een van onze smartphone-apps te gebruiken, ga je akkoord met onze huidige algemene voorwaarden en bevestig je daarmee dat de gegevens die je over jezelf verstrekt correct zijn.

We hebben het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen, en dergelijke wijzigingen die we aanbrengen zullen niet eerder in werking treden dan 30 dagen nadat de gewijzigde voorwaarden op onze website beschikbaar zijn gesteld.

Bedrijfsgegevens

Telefoon:
0202623620

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 8:30–11:30 uur

Adres:
Ellos AB, 501 86 BORÅS, Zweden

Registratienummer (Zweden):
556044-0264

E-mailadres:
customerservice@jotex.nl

Prijzen en tarieven

Onze prijzen en tarieven kunnen onderhevig zijn aan veranderingen als gevolg van omstandigheden waarover we geen controle hebben, inclusief maar niet beperkt tot aanzienlijke veranderingen in grondstofprijzen, wisselkoersschommelingen of nieuwe btw-tarieven. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Als het btw-tarief wordt gewijzigd, behouden we ons het recht voor om onze prijzen en tarieven dienovereenkomstig aan te passen. Aangezien verschillende schermen en individuele scherminstellingen de kleurweergave beïnvloeden, kunnen we niet garanderen dat de exacte kleurschakeringen van de artikelen overeenkomen met de afbeeldingen die worden weergegeven wanneer consumenten onze online winkel bezoeken. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor druk- of typfouten.

Onze huidige tarieven

Verwerkingskosten voor kleinere artikelen € 6,90
Verwerkingskosten voor grotere artikelen € 29,90
Retourkosten voor kleinere artikelen € 6,90
Retourkosten voor grotere artikelen € 29,90
Niet opgehaald pakket (klein) € 6,90
Niet opgehaald pakket (groot) € 29,90

Betaalmethoden

Creditkaart - betaal direct bij de kassa op jotex.nl

Visa, Mastercard, Maestro

Betalen via de bankrekening (iDeal)

Factuur/rekening (Klarna.nl)

PayPal

Retourrecht

Je hebt het recht om, bijvoorbeeld, de verpakking te openen en het artikel dat je hebt gekocht te proberen en, als je niet tevreden bent met je aankoop, het artikel te retourneren binnen 30 dagen vanaf de dag dat je het artikel hebt ontvangen. Om gebruik te maken van je recht om te retourneren, vul je het retourformulier in dat bij je pakket is gevoegd en geef je aan wat je retourneert. Gebruik het label "Return Drop Off". We vragen je om het artikel in de originele verpakking per pakketpost te retourneren. Als de originele verpakking ontbreekt of beschadigd is, wordt de waarde van het artikel verminderd. Deze vermindering wordt op individuele basis beoordeeld.

In het geval van retourzendingen bedragen de retourkosten voor een standaardpakket momenteel € 6,90. Voor grotere/zwaardere artikelen bedragen de retourkosten € 29,90. Er worden altijd retourkosten/administratiekosten in rekening gebracht, ongeacht de grootte van het pakket of het aantal artikelen.

Het retourrecht geldt voor vrijwel alle artikelen op onze website www.jotex.nl. Het retourrecht is echter niet van toepassing op speciale artikelen die op bestelling of op maat zijn gemaakt. We vragen je om het artikel in de originele verpakking per pakketpost te retourneren.

Als je besluit om alles wat je hebt besteld te retourneren, betalen we het volledige bedrag terug met aftrek van de retourkosten en eventuele extra diensten, afhankelijk van de door jou gekozen bezorgmethode. De terugbetaling wordt zo snel mogelijk verwerkt, en niet later dan 14 dagen na ontvangst van je melding dat je gebruik wilt maken van je retourrecht. Houd er rekening mee dat we de kosten van retourzending niet dekken. Als je behandeling van het artikel heeft geleid tot een waardevermindering, zullen we het overeenkomstige bedrag in mindering brengen.

Als je ervoor kiest om slechts een deel van je bestelling te retourneren, vergoeden wij geen verzendkosten of retourkosten. Dit is omdat de kosten hetzelfde zijn, ongeacht het aantal artikelen dat je bestelt.

Als je een artikel retourneert dat door een koeriersdienst is geleverd, betalen we de prijs van het artikel terug. Er wordt in dat geval € 29,90 voor de retourzending in rekening gebracht.

Voor artikelen die door een koeriersdienst worden geleverd, begint de retourperiode niet eerder dan op de dag dat je de levering en de pakbon ontvangt.

Als je vragen hebt over je retourrecht, neem dan telefonisch contact met ons op via 0202623620 of per e-mail op  customerservice@jotex.nl.

Ruilen

Bij het retourneren van ongewenste of defecte artikelen ben jij verantwoordelijk voor het transportrisico. Als klant ben je ervoor verantwoordelijk dat de zending niet beschadigd is voordat je de levering accepteert en ervoor tekent. Bewaar altijd de pakbon/het verzendbewijs van de retourzending totdat de retourzending is voltooid. Als je het artikel dat je retourneert wilt ruilen, plaats dan gewoon een nieuwe bestelling op jotex.nl.

Klachten

Als je een defect artikel hebt ontvangen, willen we dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt door 0202623620 te bellen of een e-mail te sturen naar  customerservice@jotex.nl. Houd er rekening mee dat je ons op de hoogte moet stellen en het defect moet beschrijven "binnen een redelijke termijn" nadat je het defect hebt ontdekt. Als je binnen twee maanden na het ontdekken van het defect een klacht indient, heb je binnen een redelijke termijn een klacht ingediend.

Als je, nadat je contact met ons hebt opgenomen, het artikel wilt terugsturen, moet het worden verzonden naar het adres dat is vermeld op het retourformulier dat bij het pakket is gevoegd. Zie "Hoe je kunt retourneren" hieronder voor meer informatie.

Zodra we het artikel hebben ontvangen, zullen we beoordelen of het defect is. Als het defect is, zullen we je zo snel mogelijk en uiterlijk 30 dagen nadat we het artikel van jou hebben ontvangen, vergoeden. Als je klacht gegrond wordt verklaard, vergoeden wij alle verzendkosten en extra kosten die verband houden met het defecte artikel. Als je een van de betaalmethoden Rekening, Factuur of Kaart hebt gekozen, wordt het geld teruggestort op de gebruikte rekening of kaart.

Niet-opgehaald pakket

Voor zendingen die niet worden opgehaald, brengen wij kosten in rekening die overeenkomen met de werkelijke kosten van de retourzending, de administratiekosten en voor de afhandeling volgens de hierboven weergegeven tarieven.

Hoe je kunt retourneren

Om een zending te retourneren, vul je het bij het pakket gevoegde retourformulier in met de gegevens van wat je retourneert of het retourformulier dat je kunt vinden via deze link https://www.acm.nl/sites/default/files/old_publication/publicaties/12754_modelformulier-ontbinding-herroeping-2014.pdf. Als je het artikel dat je retourneert wilt ruilen, plaats dan gewoon een nieuwe bestelling op jotex.nl. Verder moet je het label "Return Drop Off" gebruiken.

Er worden retourkosten in rekening gebracht, die achteraf worden betaald, ongeacht de grootte van het pakket of het aantal artikelen. Als we het verkeerde artikel hebben afgeleverd, hoef je geen kosten of retourzending te betalen.

Voeg bij het retourneren het retourformulier toe aan het pakket met de artikelen die je retourneert.

Restituties

De manier waarop een terugbetaling wordt gedaan, is afhankelijk van hoe je voor het artikel hebt betaald. Hieronder vind je informatie over terugbetalingen voor de verschillende betaalmethoden.

Caart:

Het bedrag wordt teruggestort op dezelfde kaart die is gebruikt om de oorspronkelijke betaling uit te voeren.

Factuur/rekening:

Je retourzending wordt automatisch verrekend en verschijnt op je volgende factuur.

Bezorging

In het geval van een ernstige vertraging in de levering, kan je aankoop worden geannuleerd.

Bezorgmethode

Je kunt kiezen uit twee bezorgmethoden, zoals hieronder weergegeven.

Pakketpost:

Voor elke bestelling die middels pakketpost wordt bezorgd, worden administratiekosten in rekening gebracht. Als je bestelling is opgesplitst in meerdere zendingen, worden er slechts eenmaal administratiekosten in rekening gebracht.

Standaardpakket

Als je een klein pakket hebt, duurt het ongeveer 4-8 werkdagen voordat je het pakket ontvangt. Je wordt per sms of brief op de hoogte gebracht wanneer je pakket is aangekomen bij je lokale servicepunt.

Grotere/zwaardere artikelen:

Bezorging (grotere artikelen)

Grotere en zwaardere artikelen worden door een koeriersdienst bij je thuis bezorgd.

Geschillen

Bij geschillen die wij niet kunnen oplossen, kun je contact opnemen met een van de overheidsloketten voor consumentengeschillen in Nederland, bijvoorbeeld ACM via www.acm.nl of Consuwijzer via www.consuwijzer.nl. Je kunt ook gebruikmaken van de onlinedienst voor geschillenbeslechting die beschikbaar is op de website van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr.

Ondersteuning en beschikbaarheid

Ons doel is om binnen 24 uur na ontvangst te reageren op vragen die per e-mail zijn ontvangen. Dit doel geldt alleen voor weekdagen en voor vragen over aankopen en bestellingen die al zijn gedaan. In gevallen waarin we de e-mail van een klant niet binnen 48 uur hebben beantwoord, stellen we de klant op de hoogte van de vertraging en de reden ervoor. Het kan langer duren om gecompliceerdere vragen, zoals over klachten, bezorgproblemen, te beantwoorden.

Garanties en service

Barstgarantie

Glas en porselein dat tijdens transport beschadigd is, vergoeden wij altijd. Voor vragen of meldingen over artikelen die tijdens het transport zijn beschadigd, kun je contact met ons opnemen door 0202623620 te bellen of  customerservice@jotex.nl te e-mailen.

Diversen

Stuur geen vooruitbetalingen.

Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor contant geld, cheques of postzegels die per post worden verzonden.

Fraude

We melden alle handelingen en pogingen tot fraude en computerhacking bij de politie. We behouden ons het recht voor om je aankoop te weigeren of te annuleren in gevallen waarin we reden hebben om fraude, computerhacking en/of andere soorten misbruik van onze website te vermoeden.

Overmacht

We kunnen niet worden bestraft voor het niet nakomen van een verplichting onder deze algemene voorwaarden, op voorwaarde dat het verzuim te wijten is aan verzachtende omstandigheden zoals hieronder beschreven en deze omstandigheden een dergelijke nakoming verhinderen, bemoeilijken of vertragen. Onder verzachtende omstandigheden vallen onder meer, maar niet uitsluitend, het handelen of het nalaten van handelen van de autoriteiten, nieuwe of gewijzigde wetgeving, arbeidsmarktconflicten, blokkades, brand, overstromingen, sabotage of een zwaar ongeval. Overmacht omvat officiële beslissingen met een negatieve impact op de markt en producten, zoals beslissingen over waarschuwingsteksten of verkoopverboden, evenals ongebruikelijke marktrecessies.

BELEID INZAKE PERSOONSGEGEVENS

Ellos Group AB, ondernemingsnr. 556217-1925, Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Zweden ("Jotex") verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming van de EU.

Ellos Group AB, corp. i.d. 556217-1925, Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Zweden ("Jotex"), verwerkt gegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, met inbegrip van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, als verwerkingsverantwoordelijke.

De termen "wij, onze en wij" hieronder verwijzen naar Jotex.

Verwerkingsverantwoordelijke Dataskyddsombud

Jotex heeft een ombudsdienst aangewezen voor de bescherming van je persoonsgegevens. De Functionaris voor Gegevensbescherming heeft onder andere de taak om erop toe te zien dat Jotex de verwerking van persoonsgegevens in overeenstemming met de geldende wetgeving wordt uitgevoerd. De contactgegevens van de Functionaris voor Gegevensbescherming zijn dpo@ellosgroup.se.

De verwerkte PERSOONSGEGEVENS

De informatie die wordt verwerkt zijn persoonsgegevens die u aan ons verstrekt, die van u worden verzameld en die wij van derden over u ontvangen.

Persoonsgegevens die u aan ons verstrekt

Wanneer u een aankoop doet, zich registreert voor onze nieuwsbrief, een gebruikersaccount registreert, een verzekering afsluit, gebruik maakt van de diensten op onze site, onze sociale media of uw rechten claimt volgens de consumentenwetgeving, dan geeft u ons uw persoonsgegevens door. Persoonsgegevens die u aan ons verstrekt en die wij verwerken kunnen bijvoorbeeld uw naam, adres, mobiele en telefoonnummers en e-mailadres zijn.

Persoonsgegevens die we van u verzamelen

Wanneer u een aankoop doet met Jotex, wanneer u contact met ons opneemt en wanneer u onze site, uw gebruikersaccount of sociale media (Facebook, Instagram en TikTok) gebruikt, zullen wij persoonsgegevens over u verzamelen. Dergelijke gegevens zijn uw naam, geboortedatum, geslacht, contactgegevens, klantgegevens, IP-adres, besturingssysteem, informatie over de hardware en software die u gebruikt, browserinstellingen, tijdzone, gegevens die worden verzameld via cookies, informatie over uw contacten met ons, zoals onder andere opgenomen audiobestanden, informatie over uw surfgedrag (zoals geografische locatie, sessietijd), welke externe pagina's u eerder heeft bezocht, welke van onze pagina's en sociale netwerken u heeft bezocht, uw interesses en informatie over uw extra gebruik van onze diensten en producten), zoek- en aankoopgeschiedenis, ordernummer, producten die u heeft bekeken of in uw winkelmandje heeft geplaatst, betaalmethode en rekeningsaldo en of u uw artikel op krediet heeft gekocht, betalingsinformatie en uw activiteit op onze pagina's, sociaal netwerk en onze site.

Persoonsgegevens over u die wij van derden ontvangen

Jotex kan e-mails en andere correspondentie ontvangen die persoonsgegevens over derden bevatten en Jotex verwerkt daarom dergelijke persoonsgegevens. Indien nodig zal Jotex u als derde partij informeren over deze verwerking.

Voor welke doeleinden en op welke wettelijke gronden verwerken wij uw persoonsgegevens?

Voor klantenservice en beheer van de klantrelatie

Wij verwerken namen, mobiele en telefoonnummers, e-mailadres, aankoopgeschiedenis, ordernummer, betalingsinformatie en opgenomen audiobestanden van uw contacten met ons met als doel u een goede klantenservice te bieden en onze klantrelatie met u te beheren. De wettelijke grondslag voor onze verwerking van uw persoonsgegevens is dat het voor ons noodzakelijk is om onze overeenkomst met u na te komen of om maatregelen te nemen voorafgaand aan het aangaan van een dergelijke overeenkomst, of ons gerechtvaardigde belang om goede service te verlenen in het geval u geen klant bij ons bent. Ons belang van de verwerking van uw persoonsgegevens voor dit doel prevaleert op uw mogelijke belang bij de bescherming van uw persoonlijke privacy.

Indien u de bovengenoemde persoonsgegevens niet verstrekt, hebben wij niet de mogelijkheid om onze producten aan u te leveren of anderszins onze verplichtingen jegens u na te komen.

Voor krediet

Wij verwerken informatie over u en uw aankoop om u in staat te stellen aankopen op krediet te doen. Hiertoe verwerken wij uw klantnummer, uw aankoopgeschiedenis, kredietinformatie zoals bijvoorbeeld uw toegekend krediet. De wettelijke grondslag voor onze verwerking van uw persoonsgegevens is dat het voor ons noodzakelijk is om onze overeenkomst met u na te komen.

Voor marketing

Wij verwerken namen, mobiele en telefoonnummers, e-mailadres, uw activiteit op onze pagina's, aankoophistorie, ordernummer, gegevens verzameld uit cookies en informatie over uw gebruik van sociale media om nieuwsbrieven en promotionele aanbiedingen te versturen, evenals herinneringen over artikelen die nog in uw winkelmandje zitten via e-mail, sms, "push-meldingen" of mail. De wettelijke grondslag voor onze verwerking van uw persoonsgegevens bij het versturen van nieuwsbrieven is uw toestemming, die wij krijgen als u zich als gebruiker registreert bij Jotex of in verband met uw aankoop van product(en) uit ons assortiment. U geeft uw toestemming door een of meer vakjes op onze site actief aan te vinken. Het is mogelijk om uw toestemming op dezelfde manier in te trekken door de selectievakjes op onze site actief te verwijderen. Wanneer wij uw persoonsgegevens verwerken om u "push-meldingen" met marketing toe te sturen, is de wettelijke grondslag toestemming. U geeft uw toestemming door "push-meldingen" in uw mobiele telefoon te activeren en herroept uw toestemming door "push-meldingen" in uw mobiele telefoon te deactiveren. De wettelijke grondslag voor onze verwerking van uw persoonsgegevens wanneer wij u promotionele aanbiedingen en herinneringen sturen over artikelen die nog in uw winkelmandje zitten, is de noodzaak ter behartiging van onze gerechtvaardigde belangen. De verwerking is noodzakelijk voor ons gerechtvaardigde belang om onze producten op de markt te kunnen brengen. Ons belang bij de verwerking van uw persoonsgegevens voor het betreffende doel prevaleert boven uw eventuele belang bij de bescherming van uw privacy.

Voor geautomatiseerde besluitvorming of profilering

Om onze producten, diensten en aanbiedingen aan u te kunnen ontwikkelen, kunnen wij automatisch informatie over u verzamelen en analyseren. Dergelijke informatie is uw naam, geboortedatum, geslacht, contactgegevens, klantinformatie, IP-adres, besturingssysteem, informatie over de hardware en software die u gebruikt, browserinstellingen, tijdzone, informatie over uw contacten met ons, informatie over uw surfgedrag, zoek- en aankoopgeschiedenis, ordernummer, welke goederen u heeft bekeken of toegevoegd aan het winkelmandje, betaalmethode en rekeningsaldo en of u uw product op krediet heeft gekocht en uw andere activiteiten op onze sites, gegevens die zijn verzameld van cookies, sociale netwerken en onze site. Op basis van de resultaten van deze analyse van uw gebruikersgedrag (zogenaamde profilering) geven wij u vervolgens informatie op maat in de vorm van advertenties of promoties waarvan wij denken dat deze interessant en relevant voor u zijn. Op dit moment is er geen sprake van geautomatiseerde besluitvorming of profilering die u wettelijk of anderszins in belangrijke mate zou beïnvloeden. De wettelijke grondslag voor onze verwerking van uw persoonsgegevens is de noodzaak ter behartiging van onze gerechtvaardigde belangen. De verwerking is meer bepaald noodzakelijk voor ons gerechtvaardigde belang om ons bedrijf te kunnen ontwikkelen en, voor zover mogelijk, om u niet onnodig te storen en om u te voorzien van materialen, uitnodigingen en aanbiedingen die overeenkomen met uw wensen en behoeften. Ons belang bij de verwerking van uw persoonsgegevens voor het betreffende doel prevaleert boven uw eventuele belang bij de bescherming van uw privacy.

Voor de statistiek

Wij verwerken uw klantnummer en andere referentienummers om statistische compilaties te maken. De wettelijke grondslag voor onze verwerking van uw persoonsgegevens is ons gerechtvaardigde belang om statistieken bij te houden en zo onze activiteiten te ontwikkelen. Ons belang bij de verwerking van uw persoonsgegevens voor dit doel heeft daarom voorrang op uw eventuele belang bij de bescherming van uw persoonlijke privacy.

Voor het afhandelen van klachten, retours etc.

Wij verwerken naam, adres, mobiele en telefoonnummers, e-mailadres en aankoopgeschiedenis om uw eventuele verzoek om terugzending van producten te kunnen afhandelen of om uw rechten als consument te claimen om een eventuele fout en vertragingsaansprakelijkheid tegen ons te kunnen inroepen. De wettelijke grondslag voor onze verwerking van uw persoonsgegevens is de noodzaak ter nakoming van de wettelijke verplichtingen die ons zijn opgelegd in overeenstemming met de consumentenwetgeving.

Voor de boekhouding

Wij verwerken informatie over de transactie die tussen u en Jotex heeft plaatsgevonden voor boekhoudkundige doeleinden. Wij verwerken informatie over de aankoop, naam, adres, mobiele en telefoonnummers en e-mailadres. De wettelijke grondslag voor onze verwerking van uw persoonsgegevens is dat het noodzakelijk is om een wettelijke verplichting na te komen die op ons rust.

Met WIE DELEN WE UW PERSOONSGEGEVENS EN WAAR VERWERKEN WE ZE GEOGRAFISCH GEZIEN?

Uw persoonsgegevens kunnen worden gedeeld en verwerkt door bedrijven die deel uitmaken van de Ellos Bedrijvengroep.

Jotex kan uw persoonsgegevens ook met derden delen. Voorbeelden van derden waarmee wij uw persoonsgegevens kunnen delen zijn expediteurs in verband met de levering van goederen, mediabureaus voor de distributie van nieuwsbrieven, samenwerkingspartners voor marketing, kredietcontrolebedrijven of incassobureaus en advocatenkantoren voor de afhandeling van juridische kwesties in onze activiteiten. Indien u een aankoop op krediet doet, kunnen wij uw persoonsgegevens ook delen met Resurs Bank AB. Al deze operatoren zijn onafhankelijk van elkaar verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens.

Jotex kan uw persoonsgegevens delen met dienstverleners en samenwerkingspartners die namens ons persoonsgegevens verwerken, de zogenaamde gegevensverwerkers. Wij hebben overeenkomsten met onze gegevensverwerkers die ervoor zorgen dat zij uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met dit Beleid inzake Persoonsgegevens en onze instructies.

Jotex kan uw persoonsgegevens delen met autoriteiten die eisen dat Jotex dergelijke persoonsgegevens openbaar maakt. Jotex kan uw persoonsgegevens ook delen om een fusie, een overname of een verkoop van alle of delen van Jotex-activa mogelijk te maken.

In de regel verwerkt Jotex uw persoonsgegevens alleen binnen de EU en de EER. Indien persoonsgegevens buiten de EU of de EER worden verwerkt, zorgen wij ervoor dat uw gegevens op dezelfde manier worden beschermd als wanneer ze binnen de EU/EER zouden zijn verwerkt door middel van standaardcontracten die wij met deze actoren hebben gesloten of door middel van andere passende veiligheidsmaatregelen. Een kopie van de standaardclausules vindt u hier: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/standard-contractual-clauses-scc_nl.

HOE LANG VERWERKEN WE DE PERSOONSGEGEVENS?

Wij verwerken persoonsgegevens slechts zolang als nodig is voor de doeleinden waarvoor de informatie is verstrekt of verzameld. Dezelfde persoonsgegevens kunnen op verschillende plaatsen en voor verschillende doeleinden worden opgeslagen. Dit kan betekenen dat informatie die uit een systeem is verwijderd omdat ze niet meer nodig is voor dat doel, in een ander systeem kan blijven voor een ander doel waar de persoonsgegevens wel nog nodig zijn.

Persoonsgegevens die wij verwerken voor de klantenservice en het beheer van uw klantrelatie worden verwerkt voor de periode die nodig is om onze overeenkomst met u te kunnen nakomen of zolang wij een gerechtvaardigd belang hebben bij de verwerking van de informatie. Opgenomen gesprekken met u worden gedurende drie maanden verwerkt.

De persoonsgegevens die wij verwerken om krediet te kunnen verlenen, worden verwerkt gedurende de tijd die nodig is om onze overeenkomst met u na te komen.

Persoonsgegevens die wij verwerken voor marketing in de vorm van nieuwsbrieven en "push-meldingen" worden verwerkt totdat u uw toestemming intrekt, zich uitschrijft of ons anderszins verzoekt geen contact meer met u op te nemen. In verband hiermee zullen wij ook, voor zover mogelijk, de persoonsgegevens die wij over u verwerken in verband met geautomatiseerde besluitvorming en/of profilering, verwijderen. Persoonsgegevens die wij verwerken voor marketing anders dan nieuwsbrieven en "push-meldingen" worden verwerkt tijdens de klantrelatie en gedurende een jaar daarna.

Persoonsgegevens die wij verwerken voor het verzamelen van statistieken worden verwerkt tot het moment dat het relevante boekhoudmateriaal is verwijderd, in het bijzonder gedurende 7 jaar.

Persoonsgegevens die wij verwerken om aan onze wettelijke verplichtingen ten opzichte van u te voldoen, bijvoorbeeld om aan garantie-, claim- of annuleringsverplichtingen te voldoen, worden verwerkt gedurende de tijd dat wij wettelijk aan deze verplichtingen gebonden zijn.

De persoonsgegevens die wij voor boekhoudkundige doeleinden verwerken, worden gedurende zeven jaar verwerkt in overeenstemming met de geldende boekhoudwetgeving.

Uw persoonsgegevens kunnen voor een langere periode dan hierboven vermeld worden opgeslagen als ze moeten voldoen aan de wettelijke vereisten van de wet, regelgeving of overheidsbeslissingen.

UW RECHTEN

Wanneer wij uw persoonsgegevens verwerken, heeft u bepaalde rechten volgens de wet. Houd er rekening mee dat de uitoefening van deze rechten onderworpen is aan bepaalde vereisten en voorwaarden die in de wet zijn vastgelegd (de Algemene Verordening Gegevensbescherming van de EU).

Recht op informatie, toegang, correctie en verwijdering enz.

U heeft het recht om kosteloos schriftelijk informatie op te vragen over de persoonsgegevens die wij over u verwerken. U kunt te allen tijde verzoeken om correctie van onjuiste informatie en u kunt ook het recht hebben om te verzoeken dat wij de persoonsgegevens die wij over u hebben geregistreerd, verwijderen, dat de verwerking wordt beperkt en dat wij u een kopie van de persoonsgegevens verstrekken.

Als u geen reden heeft voor uw verzoek of als uw verzoek onredelijk is, bijvoorbeeld als u regelmatig en met korte tussenpozen uittreksels of schrappingen aanvraagt, hebben wij het recht uw verzoek te weigeren of een vergoeding in rekening te brengen die de administratieve kosten van uw verzoek dekt.

Recht op overdraagbaarheid van gegevens

U kunt het recht hebben om persoonsgegevens die op u betrekking hebben en die u aan ons hebt verstrekt in een gestructureerd, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen en u hebt het recht om deze persoonsgegevens over te dragen aan een andere persoon die verantwoordelijk is voor de verwerking van persoonsgegevens.

Recht om bezwaar te maken tegen direct marketing

U kunt te allen tijde bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens voor direct marketing of profilering voor dergelijke doeleinden. Indien u niet wilt dat wij uw persoonsgegevens voor deze doeleinden verwerken, verzoeken wij u ons hiervan op de hoogte te stellen door contact met ons op te nemen via de onderstaande contactgegevens, zie artikel 7. Wij zullen dan de verwerking van uw persoonsgegevens voor dit/deze doel(en) staken en uw persoonsgegevens verwijderen, op voorwaarde dat wij deze niet nodig hebben voor enig ander doel in overeenstemming met dit beleid inzake persoonsgegevens.

Recht om een klacht in te dienen

Als u niet tevreden bent over de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, kunt u ook contact met ons opnemen via onze contactgegevens volgens artikel 7 hieronder. U heeft ook het recht om een klacht in te dienen met betrekking tot de verwerking van onze persoonsgegevens:

Swedish Authority for Privacy Protection
Box 8114
104 20 Stockholm
imy@imy.se

Als uw klacht alleen betrekking heeft op een bedrijf in een andere EU-lidstaat, heeft u het recht om uw klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit in het betreffende land. Een lijst van de gegevensbeschermingsautoriteiten vindt u hier https://edpb.europa.eu/about-edpb/board/members_nl.

Contact met ons opnemen

U kunt contact met ons opnemen via:

e-mail customerservice@jotex.nl
telefoon +31 202623620
brief aan Jotex, Jotex Sweden AB, 504 83, Borås