Algemene voorwaarden




Algemeen


Het bedrijf achter de website www.jotex.nl is Ellos AB, registratienummer 556044-0264, met het adres 501 86 Borås, Zweden ("Ellos"). De termen "wij", "onze" en "ons", zoals gebruikt in de onderstaande tekst, verwijzen naar Jotex.

Om een gebruikersaccount bij ons te registreren, krediet aan te vragen of een product of producten van onze website te kopen, moet je minimaal 18 jaar oud zijn. Als je jonger bent dan 18 jaar, kun je aankopen doen met ouderlijke toestemming. Door een product of producten uit ons assortiment te kopen, via ons een verzekering af te sluiten, krediet aan te vragen, een gebruikersaccount bij ons te registreren, gebruik te maken van een van de diensten die we via onze website aanbieden en/of een van onze smartphone-apps te gebruiken, ga je akkoord met onze huidige algemene voorwaarden en bevestig je daarmee dat de gegevens die je over jezelf verstrekt correct zijn.

We hebben het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen, en dergelijke wijzigingen die we aanbrengen zullen niet eerder in werking treden dan 30 dagen nadat de gewijzigde voorwaarden op onze website beschikbaar zijn gesteld.




Bedrijfsgegevens


Telefoon:
0202623620


Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 8:30–11:30 uur


Adres:
Ellos AB, 501 86 BORÅS, Zweden


Registratienummer (Zweden):
556044-0264


E-mailadres:
customerservice@jotex.nl




Prijzen en tarieven


Onze prijzen en tarieven kunnen onderhevig zijn aan veranderingen als gevolg van omstandigheden waarover we geen controle hebben, inclusief maar niet beperkt tot aanzienlijke veranderingen in grondstofprijzen, wisselkoersschommelingen of nieuwe btw-tarieven. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Als het btw-tarief wordt gewijzigd, behouden we ons het recht voor om onze prijzen en tarieven dienovereenkomstig aan te passen. Aangezien verschillende schermen en individuele scherminstellingen de kleurweergave beïnvloeden, kunnen we niet garanderen dat de exacte kleurschakeringen van de artikelen overeenkomen met de afbeeldingen die worden weergegeven wanneer consumenten onze online winkel bezoeken. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor druk- of typfouten.



Onze huidige tarieven



Verwerkingskosten voor kleinere artikelen:  € 6,90


Verwerkingskosten voor grotere artikelen:  € 29,90


Retourkosten voor kleinere artikelen:  € 6,90


Retourkosten voor grotere artikelen:  € 29,90


Niet opgehaald pakket (klein):  € 6,90


Niet opgehaald pakket (groot):  € 29,90





Betaalmethoden



Creditkaart - betaal direct bij de kassa op jotex.nl

Visa, Mastercard, Maestro

Betalen via de bankrekening (iDeal)

Factuur/rekening (Klarna.nl)

PayPal



Retourrecht

Je hebt het recht om, bijvoorbeeld, de verpakking te openen en het artikel dat je hebt gekocht te proberen en, als je niet tevreden bent met je aankoop, het artikel te retourneren binnen 30 dagen vanaf de dag dat je het artikel hebt ontvangen. Om gebruik te maken van je recht om te retourneren, vul je het retourformulier in dat bij je pakket is gevoegd en geef je aan wat je retourneert. Gebruik het label "Return Drop Off". We vragen je om het artikel in de originele verpakking per pakketpost te retourneren. Als de originele verpakking ontbreekt of beschadigd is, wordt de waarde van het artikel verminderd. Deze vermindering wordt op individuele basis beoordeeld.

In het geval van retourzendingen bedragen de retourkosten voor een standaardpakket momenteel € 6,90. Voor grotere/zwaardere artikelen bedragen de retourkosten € 29,90. Er worden altijd retourkosten/verwerkingskosten in rekening gebracht, ongeacht de grootte van het pakket of het aantal artikelen.

Het retourrecht geldt voor vrijwel alle artikelen op onze website www.jotex.nl. Het retourrecht is echter niet van toepassing op speciale artikelen die op bestelling of op maat zijn gemaakt. We vragen je om het artikel in de originele verpakking per pakketpost te retourneren.

Als je besluit om alles wat je hebt besteld te retourneren, betalen we het volledige bedrag terug met aftrek van de retourkosten en eventuele extra diensten, afhankelijk van de door jou gekozen bezorgmethode. De terugbetaling wordt zo snel mogelijk verwerkt, en niet later dan 14 dagen na ontvangst van je melding dat je gebruik wilt maken van je retourrecht. Houd er rekening mee dat we de kosten van retourzending niet dekken. Als je behandeling van het artikel heeft geleid tot een waardevermindering, zullen we het overeenkomstige bedrag in mindering brengen.

Als je ervoor kiest om slechts een deel van je bestelling te retourneren, vergoeden wij geen verzendkosten of retourkosten. Dit is omdat de kosten hetzelfde zijn, ongeacht het aantal artikelen dat je bestelt.

Als je een artikel retourneert dat door een koeriersdienst is geleverd, betalen we de prijs van het artikel terug. Er wordt in dat geval € 29,90 voor de retourzending in rekening gebracht.

Voor artikelen die door een koeriersdienst worden geleverd, begint de retourperiode niet eerder dan op de dag dat je de levering en de pakbon ontvangt.

Als je vragen hebt over je retourrecht, neem dan telefonisch contact met ons op via 0202623620 of per e-mail op customerservice@jotex.nl.




Ruilen


Bij het retourneren van ongewenste of defecte artikelen ben jij verantwoordelijk voor het transportrisico. Als klant ben je ervoor verantwoordelijk dat de zending niet beschadigd is voordat je de levering accepteert en ervoor tekent. Bewaar altijd de pakbon/het verzendbewijs van de retourzending totdat de retourzending is voltooid. Als je het artikel dat je retourneert wilt ruilen, plaats dan gewoon een nieuwe bestelling op jotex.nl.



Klachten

Als je een defect artikel hebt ontvangen, willen we dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt door 0202623620 te bellen of een e-mail te sturen naar customerservice@jotex.nl. Houd er rekening mee dat je ons op de hoogte moet stellen en het defect moet beschrijven "binnen een redelijke termijn" nadat je het defect hebt ontdekt. Als je binnen twee maanden na het ontdekken van het defect een klacht indient, heb je binnen een redelijke termijn een klacht ingediend.

Als je, nadat je contact met ons hebt opgenomen, het artikel wilt terugsturen, moet het worden verzonden naar het adres dat is vermeld op het retourformulier dat bij het pakket is gevoegd. Zie "Hoe je kunt retourneren" hieronder voor meer informatie.

Zodra we het artikel hebben ontvangen, zullen we beoordelen of het defect is. Als het defect is, zullen we je zo snel mogelijk en uiterlijk 30 dagen nadat we het artikel van jou hebben ontvangen, vergoeden. Als je klacht gegrond wordt verklaard, vergoeden wij alle verzendkosten en extra kosten die verband houden met het defecte artikel. Als je een van de betaalmethoden Rekening, Factuur of Kaart hebt gekozen, wordt het geld teruggestort op de gebruikte rekening of kaart.



Niet-opgehaald pakket

Voor zendingen die niet worden opgehaald, brengen wij kosten in rekening die overeenkomen met de werkelijke kosten van de retourzending, de verwerkingskosten en voor de afhandeling volgens de hierboven weergegeven tarieven.




Hoe je kunt retourneren


Om een zending te retourneren, vul je het bij het pakket gevoegde retourformulier in met de gegevens van wat je retourneert of het retourformulier dat je kunt vinden via deze link https://www.acm.nl/sites/default/files/old_publication/publicaties/12754_modelformulier-ontbinding-herroeping-2014.pdf. Als je het artikel dat je retourneert wilt ruilen, plaats dan gewoon een nieuwe bestelling op jotex.nl. Verder moet je het label "Return Drop Off" gebruiken.

Er worden retourkosten in rekening gebracht, die achteraf worden betaald, ongeacht de grootte van het pakket of het aantal artikelen. Als we het verkeerde artikel hebben afgeleverd, hoef je geen kosten of retourzending te betalen.

Voeg bij het retourneren het retourformulier toe aan het pakket met de artikelen die je retourneert.




Restituties


De manier waarop een terugbetaling wordt gedaan, is afhankelijk van hoe je voor het artikel hebt betaald. Hieronder vind je informatie over terugbetalingen voor de verschillende betaalmethoden.




Kaart:

Het bedrag wordt teruggestort op dezelfde kaart die is gebruikt om de oorspronkelijke betaling uit te voeren.



Factuur/rekening:

Je retourzending wordt automatisch verrekend en verschijnt op je volgende factuur.




Bezorging


In het geval van een ernstige vertraging in de levering, kan je aankoop worden geannuleerd.




Bezorgmethode:

Je kunt kiezen uit twee bezorgmethoden, zoals hieronder weergegeven.



Pakketpost:

Voor elke bestelling die middels pakketpost wordt bezorgd, worden verwerkingskosten in rekening gebracht. Als je bestelling is opgesplitst in meerdere zendingen, worden er slechts eenmaal verwerkingskosten in rekening gebracht.



Standaardpakket:

Als je een klein pakket hebt, duurt het ongeveer 4-8 werkdagen voordat je het pakket ontvangt. Je wordt per sms of brief op de hoogte gebracht wanneer je pakket is aangekomen bij je lokale servicepunt.




Grotere/zwaardere artikelen:




Bezorging (grotere artikelen)

Grotere en zwaardere artikelen worden door een koeriersdienst bij je thuis bezorgd.




Geschillen


Bij geschillen die wij niet kunnen oplossen, kun je contact opnemen met een van de overheidsloketten voor consumentengeschillen in Nederland, bijvoorbeeld ACM via www.acm.nl of Consuwijzer via www.consuwijzer.nl. Je kunt ook gebruikmaken van de onlinedienst voor geschillenbeslechting die beschikbaar is op de website van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr.




Ondersteuning en beschikbaarheid


Ons doel is om binnen 24 uur na ontvangst te reageren op vragen die per e-mail zijn ontvangen. Dit doel geldt alleen voor weekdagen en voor vragen over aankopen en bestellingen die al zijn gedaan. In gevallen waarin we de e-mail van een klant niet binnen 48 uur hebben beantwoord, stellen we de klant op de hoogte van de vertraging en de reden ervoor. Het kan langer duren om gecompliceerdere vragen, zoals over klachten, bezorgproblemen, te beantwoorden.




Garanties en service




Barstgarantie

Glas en porselein dat tijdens transport beschadigd is, vergoeden wij altijd. Voor vragen of meldingen over artikelen die tijdens het transport zijn beschadigd, kun je contact met ons opnemen door 0202623620 te bellen of customerservice@jotex.nl te e-mailen.




Diversen




BTW-factuur

De pakbon, die je bij je bestelling krijgt, is ook een betaalbewijs. Bij behoefte kunnen we een specifieke BTW-factuur opstellen nadat je de bestelling ontvangen hebt, maar enkel voor de fysieke persoon op wiens naam de bestelling geplaatst werd. Contacteer ons in dit geval via ons contactformulier op de website. We bieden enkel aankoop aan particulieren en niet aan bedrijven die gebruik maken van een BTW-identificatienummer.



Fraude

We melden alle handelingen en pogingen tot fraude en computerhacking bij de politie. We behouden ons het recht voor om je aankoop te weigeren of te annuleren in gevallen waarin we reden hebben om fraude, computerhacking en/of andere soorten misbruik van onze website te vermoeden.



Stuur geen vooruitbetalingen

Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor contant geld, cheques of postzegels die per post worden verzonden.




Overmacht


We kunnen niet worden bestraft voor het niet nakomen van een verplichting onder deze algemene voorwaarden, op voorwaarde dat het verzuim te wijten is aan verzachtende omstandigheden zoals hieronder beschreven en deze omstandigheden een dergelijke nakoming verhinderen, bemoeilijken of vertragen. Onder verzachtende omstandigheden vallen onder meer, maar niet uitsluitend, het handelen of het nalaten van handelen van de autoriteiten, nieuwe of gewijzigde wetgeving, arbeidsmarktconflicten, blokkades, brand, overstromingen, sabotage of een zwaar ongeval. Overmacht omvat officiële beslissingen met een negatieve impact op de markt en producten, zoals beslissingen over waarschuwingsteksten of verkoopverboden, evenals ongebruikelijke marktrecessies.