Algemene voorwaarden



1. Algemeen


Het bedrijf achter de website www.jotex.nl is Ellos AB, registratienummer 556044-0264, met het adres 501 10 Borås, Zweden. De termen "wij", "onze" en "ons", zoals gebruikt in de onderstaande tekst, verwijzen naar Jotex.

Wij verkopen enkel aan particulieren en niet aan bedrijven. Om een gebruikersaccount bij ons te registreren, krediet aan te vragen of een product of producten van onze website te kopen, moet u minimaal 18 jaar oud zijn. Als u jonger bent dan 18 jaar, kan u aankopen doen met ouderlijke toestemming. Door een product of producten uit ons assortiment te kopen, via ons een verzekering af te sluiten, krediet aan te vragen, een gebruikersaccount bij ons te registreren, gebruik te maken van een van de diensten die we via onze website aanbieden en/of een van onze smartphone-apps te gebruiken, gaat u akkoord met onze huidige algemene voorwaarden en bevestigt u daarmee dat de gegevens die u over jezelf verstrekt correct zijn.

We hebben het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen, zonder mededeling op voorhand. De versie van de voorwaarden die u accepteert bij het bestellen is van toepassing op uw aankoop.



1.1 Bedrijfsgegevens


E-mailadres klantenservice:
customerservice@jotex.nl


Openingstijden klantenservice:
Maandag t/m Vrijdag: 8:00–16:30 uur


Het contactformulier alsook een antwoord op de meest gestelde vragen vindt u op onze FAQ


Adres klantenservice (géén retouradres):
Jotex, 504 83 Borås, Zweden


Retouradres:
Jotex C/O Fiege Brieselang
Havellandstrasse 6
DE-14656 Brieselang
GERMANY


Bezoekadres:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Zweden


Registratienummer (Zweden):
556044-0264



2. Prijzen en tarieven


Onze prijzen en tarieven kunnen onderhevig zijn aan veranderingen als gevolg van omstandigheden waarover we geen controle hebben, inclusief maar niet beperkt tot aanzienlijke veranderingen in grondstofprijzen, wisselkoersschommelingen of nieuwe btw-tarieven. Alle prijzen zijn inclusief 21% btw. Als het btw-tarief wordt gewijzigd, behouden we ons het recht om onze prijzen en tarieven dienovereenkomstig aan te passen.



2.1 Verzendkosten

Voor alle bestellingen gelden verzendkosten, deze zijn gebaseerd op de goederen in uw bestelling. Standaard verzendkosten komen overeen met de goedkoopste verzendoptie die beschikbaar is voor u bij het afrekenen. We bieden ook bezorging tegen een meerprijs aan, dit wordt bovenop de standaard verzendkosten in rekening gebracht. De totale kosten, verzendoptie en levertijd voor uw bestelling worden weergegeven nadat u uw verzendadres heeft ingevoerd bij het afrekenen. Uw bestelling kan worden opgesplitst in meerdere pakketten en meerdere leveringen.



Standaard pakket - tot een lengte van 120 cm


Thuisbezorging:  6,90 EUR





Standaard pakket - langer dan 120 cm


Thuisbezorging:  19,90 EUR





Grotere en/of zwaardere artikelen


Thuisbezorging tot aan de drempel van je voordeur*:  45 EUR





Grotere en/of zwaardere artikelen - toeslag


Levering op gewenste locatie in huis*:  + 15 EUR




*Bezorging tot maximaal 4 hoog (indien lift niet aanwezig)




2.2 Retourkosten en andere kosten



Retourkosten standaard pakket:  6,90 EUR


Retourkosten voor grotere en/of zwaardere artikelen:  45 EUR


Kosten niet opgehaald pakket/niet-ontvangen levering - standaard pakket:  6,90 EUR


Kosten niet opgehaald pakket/niet-ontvangen levering - grotere en/of zwaardere artikelen:  29,90 EUR




3. Bezorgingswijze


Voor alle bestellingen gelden verzendkosten, deze zijn gebaseerd op de goederen in uw bestelling. Standaard verzendkosten komen overeen met de goedkoopste verzendoptie die beschikbaar is voor u bij het afrekenen. We bieden ook bezorging tegen een meerprijs aan, dit wordt bovenop de standaard verzendkosten in rekening gebracht. De totale kosten, verzendoptie en levertijd voor uw bestelling worden weergegeven nadat u uw verzendadres heeft ingevoerd bij het afrekenen. Uw bestelling kan worden opgesplitst in meerdere pakketten en meerdere leveringen.

Wij leveren enkel in Nederland. Kies een bezorgmethode en zorg ervoor dat uw contactgegevens en adres correct zijn voordat u uw aankoop voltooit. Deze kunnen niet worden gecorrigeerd nadat de bestelling is geplaatst. In sommige gevallen kan de vervoerder u echter de mogelijkheid aanbieden om de afleverlocatie te wijzigen wanneer zij hun leveringsbericht naar u sturen. Lees meer in het bericht van de vervoerder of op hun website/app. Bij aanzienlijke vertraging van de levering kan de aankoop worden geannuleerd. We hebben de volgende bezorgingswijze:



Thuisbezorging - standaard pakket tot een lengte van 120 cm

De verzendkosten bedragen 6,90 EUR. DHL bezorgt uw pakket bij u thuis. Via de DHL app kunt u uw pakket omsturen naar een DHL locatie naar keuze indien u niet de mogelijkheid hebt om het pakket in ontvangst te nemen.



Thuisbezorging - standaard pakkett langer dan 120 cm

Voor lichtere goederen die langer zijn dan 120 cm (bijv. sommige tapijten), wordt alleen thuisbezorging aangeboden tegen een verzendkost van 19,90 EUR. DHL zal het pakket bij u thuis afleveren en zij zullen u van tevoren informeren over de verwachte levertijd.



Thuisbezorging - grotere en/of zwaardere artikelen

Grotere en/of zwaardere artikelen worden altijd thuis bezorgd. De bezorgdienst levert tot aan de drempel van je voordeur. Ook bij appartementen wordt er geleverd tot maximaal de 4e verdieping indien er geen lift aanwezig is. De verzendkost bedraagt 45 EUR. Wij bieden ook een service bij bezorging aan tegen een extra toeslag indien u liever uw bestelling wenst te ontvangen op een gewenste plaats in huis, dan kost dat in totaal 60 EUR (45 EUR + 15 EUR extra toeslag voor deze service). PostNL informeert u vooraf over het tijdsinterval voor bezorging.



4. Betaalwijze


Voor uw gemak bieden wij verschillende betaalwijzen aan:



Credit Card


Met kaartbetaling betaalt u direct in de kassa met uw credit card. Wij aanvaarden Visa en Mastercard. We gebruiken 3D Secure en versleutelen altijd uw kaartnummer, waardoor uw aankoop altijd veilig is.



iDeal


Met iDeal betaalt u direct via uw bankrekening.



PayPal


Met PayPal kan u betalen met uw PayPal-saldo of met de bankkaart die gekoppeld is aan uw PayPal account.



Klarna achteraf betalen


Met achteraf betalen van Klarna kan u uw bestelling eerst uitproberen en betaalt u pas achteraf.



Klarna deelbetaling


Met deelbetalning van Klarna kan u betalen op uw eigen tempo. Uw aankoop wordt dan verdeeld in maandelijkse betalingen en zo kan u uw producten in alle rust eerst uitproberen.



5. Overeenkomst en annuleren van bestelling



5.1 Overeenkomst


Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, sturen wij u een orderbevestiging dat wij uw bestelling hebben ontvangen. In de meeste gevallen zal dit binnen enkele minuten gebeuren, maar soms kan het iets langer duren. Als u op een feestdag heeft besteld, kan het in sommige gevallen tot de eerste werkdag daarna duren voordat de e-mail wordt verzonden. Let er op dat de e-mail in uw spammap terecht kan komen, controleer deze als u de e-mail mist. De orderbevestiging bevestigt dat er een overeenkomst is gesloten tussen u en ons. Als we om welke reden dan ook uw bestelling niet kunnen goedkeuren, zullen we u hier zo snel mogelijk van op de hoogte stellen.



5.2 Annuleren van bestelling


Na het klikken op ""Aankoop voltooien"" is het niet langer mogelijk om wijzigingen aan te brengen in uw bestelling. In sommige gevallen is het mogelijk om een bestelling te annuleren, maar dit hangt af van hoever de verwerking in onze systemen is gevorderd. In de meeste gevallen verloopt de verwerking heel snel. Als u uw bestelling wilt annuleren, stuur ons dan direct een e-mail via het contactformulier zodat we kunnen bevestigen of dit mogelijk is. Anders heeft u de mogelijkheid om uw herroepingsrecht en retournering uit te oefenen volgens punt 6 hieronder.



6. Retourneren en ruilen



6.1 Herroepingsrecht/retourrecht


Volgens de wet heeft u als consument een wettelijk vastgelegd herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de dag dat u uw product ontvangt. Voor uw gemak bieden wij ook een retourrecht van maar liefst 30 dagen vanaf de dag dat u uw product ontvangt. Het herroepingsrecht en retourrecht betekenen dat u het recht heeft om uw aankoop om welke reden dan ook ongedaan te maken en uw geld terug te krijgen. Uw herroepingsrecht/retourrecht geldt voor alles op onze website, behalve op maat gemaakte producten (dwz producten die volgens uw aanwijzingen zijn vervaardigd of anderszins een persoonlijk tintje hebben, zoals op maat gemaakte gordijnen). Of u nu gebruik wilt maken van het wettelijk vastgelegde herroepingsrecht of ons 30-dagen retourrecht, de retourzending wordt op dezelfde manier afgehandeld.

U heeft het recht om de verpakking van het product te openen en het product te proberen/onderzoeken, maar let er op dat u het voorzichtig behandelt en alleen in de mate die nodig is om de eigenschappen en functies ervan vast te stellen. Als ons retourpersoneel tijdens de retourafhandeling vaststelt dat uw behandeling van het artikel een waardevermindering van het artikel heeft betekend, kan er een vergoeding wegens waardevermindering worden toegepast. Dit bedrag zal dan worden afgetrokken van uw terugbetaling.

Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht/retourrecht hoeft u geen contact op te nemen met de klantenservice, volg gewoon de retourinstructies die u vindt in uw levering en stuur het artikel terug binnen 30 dagen. Als u ons toch op de hoogte wilt stellen van uw beslissing om uw herroepingsrecht/retourrecht uit te oefenen, bent u van harte welkom om contact met ons op te nemen via "Klantenservice" op onze website of via de contactgegevens vermeld in punt 1.1 van de algemene voorwaarden. U kunt ook het herroepingsformulier van ACM gebruiken of het onderstaande formulier invullen en terugsturen naar ons. Als u ons via e-mail benadert, ontvangt u binnenkort een bevestiging dat uw e-mail is ontvangen. Het gebruik van het formulier is volledig vrijwillig en is dus niet vereist om uw herroepingsrecht/retourrecht uit te oefenen.

Let op dat het niet als uitoefening van uw herroepingsrecht/retourrecht wordt beschouwd als u alleen afziet van het ophalen of accepteren van uw levering, zonder ons een duidelijke mededeling te geven dat u uw herroepingsrecht uitoefent. U wordt dan belast met een vergoeding voor niet-opgehaalde pakketten, zie punt 6.3. Om deze vergoeding te vermijden, raden wij u aan uw artikel altijd op te halen en vervolgens te retourneren als u uw aankoop heeft geannuleerd.

Houd er rekening mee dat u het product zonder onnodige vertraging en uiterlijk 30 dagen na de dag waarop u uw artikel heeft ontvangen, aan ons moet retourneren. In punt 6.4 leest u meer over hoe u uw artikel aan ons kunt retourneren.

Als u uw volledige bestelling retourneert, betalen wij het volledige bedrag van de gekochte goederen terug, evenals eventuele standaard verzendkosten, maar niet de extra kosten die zijn ontstaan door te kiezen voor een duurdere verzendoptie. Standaard verzendkosten komen overeen met de goedkoopste verzendoptie die beschikbaar is voor u bij het afrekenen. Als u ervoor kiest om slechts een deel van uw bestelling te retourneren, betalen wij geen eventuele standaard verzendkosten of extra kosten terug, omdat deze kosten onafhankelijk zijn van het aantal producten dat u heeft besteld.

Wij bieden geen herroepingsrecht voor de dienst "levering op gewenste locatie in huis" die wij hebben uitgevoerd en waarvoor u heeft betaald. Dit betekent dat u geen recht heeft op een terugbetaling als wij de dienst al hebben uitgevoerd. Als u ervoor kiest om de dienst bij uw bestelling te kopen, bent u zich ervan bewust en stemt u ermee in dat de dienst onmiddellijk zal worden uitgevoerd in verband met de levering van uw bestelling en dat u dan geen herroepingsrecht heeft voor de dienst.

U betaalt de retourkosten. Bij de retour van een normaal pakket bedragen de retourkosten 6,90 EUR per pakket. Bij de retour van grotere/zwaardere goederen bedragen de retourkosten 45 EUR per pakket. Houd er rekening mee dat de retourkosten voor grotere/zwaardere goederen vanwege systeembeperkingen op twee regels in je retourdocument kunnen worden verdeeld. De totale retourkosten bedragen echter 45 EUR. Lees meer over terugbetalingen in punt 6.5.



Modelformulier voor herroeping
Naar: Jotex
504 83 Borås, Zweden
E-mail: customerservice@jotex.nl

-Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

-Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

-Naam/Namen consument(en)

-Adres consument(en)

-Handtekening van consument(en)
[alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]

-Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is



6.2 Ruilrecht


We bieden geen gratis ruilen aan. Als u een artikel wenst te ruilen, verwijzen we u naar het plaatsen van een nieuwe bestelling via onze website. Retourneer het artikel dat u thuis hebt ontvangen door de retourinstructies te volgen die u terugvindt in je levering. Lees meer over hoe je kunt retourneren in punt 6.4.



6.3 Niet opgehaald pakket


Als u uw pakket niet binnen de aangegeven tijd ophaalt of in ontvangst neemt, wordt het automatisch naar ons teruggestuurd. Na de retourverwerking van uw pakket krijgt u het bedrag dat u voor de goederen in het pakket/de levering hebt betaald terug, met uitzondering van eventuele toeslagkosten. Daarna wordt er een toeslag voor het niet-opgehaalde pakket in rekening gebracht, deze toeslag bedraagt 6,90 EUR voor normale pakketten en 29,90 EUR voor grotere/zwaardere artikelen. Indien u met Klarna heeft betaald, worden de kosten op uw factuur in rekening gebracht. Als u met creditcard, iDeal of Paypal heeft betaald, worden de kosten afgetrokken van het bedrag dat u terugkrijgt.



6.4 Hoe te retourneren


Volg de retourinstructies die u terugvindt in uw levering, ze verschillen afhankelijk van het type product/bestelling. Als u een klein product heeft gekocht, kunt u meestal uw retour registreren via onze online retourpagina. Op uw retourformulier staat dan een QR-code die u met uw mobiele telefoon kunt scannen om direct in te loggen op uw retourpagina. U kunt ook inloggen via jotex.nl/returns en daar de retourcode invullen die u op uw pakbon vindt. Retourneer je ongebruikte producten in de originele verpakking. Als de originele verpakking onbruikbaar is, kunt u eigen materiaal gebruiken om deze te verpakken, zolang het de producten berschermd voor transport.



Indien er geen retourformulier/retourlabel is meegeleverd, gelieve dan onze klantenservice te contacteren via het contactformulier op de website. Deze vindt u onder ´´klantenservice´´. Voor grotere en/of zwaardere artikelen neemt u contact op met onze klantenservice om een ophaling te boeken. Bewaar het retourbewijs tot u van ons bericht ontvangt dat uw retour is verwerkt. Dit is nl. een bewijs dat u uw aankoop geretourneerd heeft. In geval u Klarna als betaalmethode hebt gekozen, dan kan u uw factuur bij Klarna pauzeren tijdens het retourproces, tot wij de retour bevestigd en verwerkt hebben. Normaal gesproken duurt het ongeveer 2 weken om een retour- of reclamatie af te handelen vanaf de datum dat u uw item(s) hebt teruggestuurd, maar het kan iets langer duren in verband met feestdagen en het hoogseizoen.



Bij de retour van een normaal pakket bedragen de retourkosten 6,90 EUR per pakket. Bij de retour van grotere/zwaardere goederen bedragen de retourkosten 45 EUR per pakket. Houd er rekening mee dat de retourkosten voor grotere/zwaardere goederen vanwege systeembeperkingen op twee regels in je retourdocument kunnen worden verdeeld. De totale retourkosten bedragen echter 45 EUR. Als de reden van retour een klacht is of als u een verkeerd artikel heeft ontvangen, worden er geen retourkosten in rekening gebracht.



6.5 Terugbetaling


Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht/retourrecht, wordt de terugbetaling zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van een eventuele kennisgeving dat u van uw herroepingsrecht/retourrecht gebruik wilt maken, uitgevoerd. We zullen echter geen terugbetaling doen voordat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen of totdat u bewijs hebt geleverd dat u het artikel geretourneerd heeft, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

De terugbetaling zal worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode als die gebruikt werd bij het plaatsen van de bestelling. Bij betaling met creditcard, iDeal of Paypal zal de terugbetaling worden gedaan naar dezelfde kaart/rekening waar het geld vanaf is geschreven. Houd er echter rekening mee dat het tot 5 extra dagen kan duren voordat u deze in uw account ziet vanwege de afhandelingstijd van de bank. Als u betaald heeft met Klarna, zal Klarna uw factuur bijwerken zodra de retourzending is verwerkt, maar het kan enkele dagen duren voordat ze een nieuwe factuur naar u sturen. Als u de factuur al hebt betaald, zal de terugbetaling worden verwerkt als een creditering naar Klarna. Om de terugbetaling te ontvangen, dient u contact op te nemen met Klarna.



7. Reclamatie


Op al onze goederen heeft u een wettelijke garantie. Dit betekent dat het product moet voldoen aan wat u als koper ervan mag en kan verwachten tijdens de verwachte levensduur en bij normaal gebruik. U heeft het recht om gebreken aan producten te reclameren onder voorwaarde dat het gebrek oorsprongkelijk is en niet door u is veroorzaakt. Let echter op dat u binnen een redelijke termijn moet reclameren nadat u een gebrek heeft ontdekt of had moeten ontdekken. Een reclamatie die binnen 2 maanden wordt gedaan, wordt altijd als tijdig beschouwd. We raden daarom aan om uw product binnen een redelijke termijn na ontvangst te controleren. Let erop dat u een gebrek niet verergert door het product te blijven gebruiken nadat u het gebrek heeft ontdekt. Bij een goedgekeurde reclamatie gelden uw rechten volgens het Burgerlijk Wetboek.

In het geval van een transportschade, lees dan meer in punt 7.1.



Om te zorgen dat het reclamatieproces zo soepel mogelijk verloopt, kunt u contact met ons opnemen via het reclamatieformulier dat u hier vindt of onder "Klantenservice" op onze website. U vindt ook onze contactgegevens in punt 1.1. Omschrijf de fout en voeg foto's toe van de schade/eventueel beschadigde verpakking, bij voorkeur genomen vanuit verschillende hoeken. Onze klantenservice zal dan terugkomen met een voorstel voor actie afhankelijk van het type fout. Als u akkoord gaat met een eventuele prijsverlaging/compensatie als oplossing, ziet u af van toekomstige reclamatie- en retourrechten voor de specifiek gecompenseerde fout. Als u de goederen wilt terugsturen voor beoordeling zonder contact met ons op te nemen, volgt u de instructies voor retour die u in uw levering vindt en vermeldt u dat het artikel beschadigd is.

Mis je een retourformulier/retourlabel of moet je een ophaalafspraak maken voor goederen met een groter gewicht of volume, neem dan contact op met de klantenservice hier of via het contactformulier dat je kunt vinden onder "klantenservice" op onze website. Bewaar het retourbewijs tot je reclamatie is afgehandeld door ons. Als je Klarna als betaalmethode hebt gekozen, kun je je factuur bij Klarna pauzeren tijdens het reclamatieproces totdat wij de reclamatie hebben bevestigd en verwerkt. Als u de retourzending zelf naar ons wilt afhandelen, kunt u het artikel naar ons retouradres sturen, dat u vindt onder paragraaf 1.1. In punt 6.4 leest u meer over hoe u uw artikel aan ons kunt retourneren.

Wanneer we het gereclameerde product hebben ontvangen, beoordeelt onze retourafdeling of de klacht wordt goedgekeurd. Voor de meeste soorten producten wordt de aankoop geannuleerd bij goedgekeurde klachten en wordt er een terugbetaling gedaan. Voor enkele soorten producten, zoals elektronische producten en gemaakte gordijnen, wordt meestal eerst reparatie of vervanging door een nieuw product uitgevoerd voordat de aankoop wordt geannuleerd, indien mogelijk. Als uw aankoop wordt geannuleerd, kunnen we volgens de wet in sommige gevallen het recht hebben om een waardevermindering toe te passen, wat betekent dat u ons een vergoeding moet betalen voor het gebruik dat u van het product heeft gehad. De waardevermindering wordt in dat geval afgetrokken van het terug te betalen bedrag. De terugbetaling vindt plaats zonder onnodig uitstel en via dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt voor de aankoop. Lees meer over terugbetalingen in punt 6.5.

Bij goedgekeurde reclamatie betalen wij de verzendkosten, eventuele toeslagen en retourkosten voor het product waarover u heeft gereclameerd. Als uw bestelling uit meer producten bestaat dan het gereclameerde product, betalen wij echter geen verzendkosten of toeslagen terug omdat deze kosten onafhankelijk zijn van het aantal producten dat u heeft besteld. Wij betalen natuurlijk wel de retourkosten. Bij afgekeurde reclamatie wordt het product weer naar u teruggestuurd.



7.1 Transportschade


We vragen u om de verpakking te controleren bij levering in het bijzijn van de chauffeur. Als u schade ontdekt, vragen we u dit te melden aan de chauffeur, die een aantekening maakt op de vrachtbrief. De aantekening is belangrijk voor ons in verband met onze schadeclaim tegen de vervoerder, het heeft geen invloed op uw recht om te reclameren.

Maak foto's van de beschadigde verpakking (bij voorkeur vanuit verschillende hoeken) voordat u de rest van het product opent en onderzoekt. Neem ook foto's van eventuele extra schade. Meld vervolgens de schade aan onze klantenservice via het klachtenformulier dat u hier vindt of onder "Klantenservice" op onze website. Vergeet niet om de foto's bij te voegen.

Om een schadeclaim bij de vervoerder te kunnen indienen, moet uw e-mail binnen enkele dagen na levering bij ons zijn ontvangen, dus we vragen u om ons onmiddellijk te contacteren indien mogelijk. Als u ons later contacteert of als u pas na de levering transportschade ontdekt, wordt uw klacht behandeld volgens de normale klachtenprocedures.



8. Overige



8.1 Giftcard


Uiteraard verkopen wij giftcards. Typ ´giftcard´in het zoekveld op onze website om te zien welke cadeaubonnen wij aanbieden. Geef de naam en het e-mailadres van de ontvanger op een leuke mededeling. Betalen doe je zoals gewoonlijk in de kassa en de cadaubon wordt per mail verzonden naar het opgegeven e-mailadres. De cadeuabonnen hebben een unieke code die je kan inzilveren in de kassa wanneer je deze wenst te gebruiken. Wanneer je deze niet gebruikt voor het hele bedrag, dan kan je gewoon dezelfde code een andere keer gebruiken voor het resterende bedrag. Cadeaubonnen zijn geldig voor 36 maanden.



8.2 Elektronicagarantie


Alle elektronische apparaten die wij verkopen hebben minimaal één jaar garantie, tenzij een langere garantieperiode wordt vermeld in de productinformatie op onze website. Uw factuur of pakbon geldt als garantiebewijs en een eventuele reparatie duurt meestal tussen de 2-5 weken. Let op dat de garantie niet geldig is als het product verkeerd is behandeld. Als het product defect lijkt te zijn, is het daarom belangrijk dat de handleiding zorgvuldig is gelezen voordat het product naar ons wordt teruggestuurd, om te verzekeren dat het correct is geïnstalleerd/behandeld. Op deze manier vermijdt u eventuele kosten die anders aan u kunnen worden doorberekend als het geautoriseerde servicecentrum beoordeelt dat het geen garantiegeval is.



8.3 Kwitantie


De pakbon, die u bij uw bestelling krijgt, is ook een betaalbewijs. Bij behoefte kunnen we een specifieke btw-factuur opstellen nadat u de bestelling ontvangen heeft, maar enkel voor de fysieke persoon op wiens naam de bestelling geplaatst werd. Contacteer ons in dit geval via ons contactformulier op de website. We bieden enkel aankoop aan particulieren en niet aan bedrijven die gebruik maken van een BTW-identificatienummer.



8.4 Fraude


Wij doen aangifte bij de politie van alle fraude en datalekken, evenals pogingen daartoe, die tegen ons als bedrijf zijn gericht. Wij behouden ons het recht voor om uw aankoop te weigeren of te annuleren als wij redenen hebben om fraude, datalekken en/of ander misbruik van onze site te vermoeden.



8.5 Ondersteuning en beschikbaarheid


Ons doel is om vragen per e-mail binnen 48 uur te beantwoorden nadat we uw vraag hebben ontvangen. De tijdslimiet geldt alleen tijdens onze openingstijden (werkdagen 08:00-16:30) en voor verzoeken met betrekking tot al geplaatste bestellingen, reclamaties of het herroepingsrecht. In gevallen waarin we uw e-mail niet binnen 48 uur hebben beantwoord, zullen we u op de hoogte stellen van de vertraging.



8.6 Foutieve prijzen en kleurweergave


We streven er altijd naar om correcte informatie op onze website te hebben, maar soms kunnen er helaas fouten optreden. De prijs van een product of andere gerelateerde informatie kan in sommige gevallen onjuist zijn. Als een fout wordt ontdekt vóór de levering en het een duidelijke drukfout, schrijffout of prijsfout is die u had moeten opmerken, behouden wij ons het recht voor om uw aankoop te annuleren en u terug te betalen voor het product. Als dit gebeurt, zullen we u natuurlijk contacteren. We behouden ons ook het recht voor om fouten en onjuistheden in onze marketing en nieuwsbrieven en eventuele fouten in de voorraadstatus te corrigeren. Verschillende beeldschermen en beeldscherminstellingen kunnen de kleurweergave van producten op onze website beïnvloeden, dus we kunnen niet garanderen dat de tinten van de producten volledig overeenkomen.



8.7 Geschillen


Bij geschillen die wij niet kunnen oplossen, kun je contact opnemen met een van de overheidsloketten voor consumentengeschillen in Nederland, bijvoorbeeld ACM via www.acm.nl of Consuwijzer via www.consuwijzer.nl. Je kunt ook gebruikmaken van de onlinedienst voor geschillenbeslechting die beschikbaar is op de website van de Europese Commissie: https://ec.europa.eu/odr.



8.8 Overmacht


Jotex kunnen niet worden bestraft voor het niet nakomen van een verplichting onder deze algemene voorwaarden, op voorwaarde dat het verzuim te wijten is aan verzachtende omstandigheden zoals hieronder beschreven en deze omstandigheden een dergelijke nakoming verhinderen, bemoeilijken of vertragen. Onder verzachtende omstandigheden vallen onder meer, maar niet uitsluitend, het handelen of het nalaten van handelen van de autoriteiten, nieuwe of gewijzigde wetgeving, arbeidsmarktconflicten, blokkades, brand, overstromingen, sabotage of een zwaar ongeval. Overmacht omvat officiële beslissingen met een negatieve impact op de markt en producten, zoals beslissingen over waarschuwingsteksten of verkoopverboden, evenals ongebruikelijke marktrecessies.



Deze voorwaarden zijn bijgewerkt op: 12-09-2024